وعده دیدار
وعده دیدار نزدیک است.






مهر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          


ای مردمان امام غائب ازنظرتان راتنها نگذارید!به خداخیرشمادرهمراهی بااوست.


جستجو




یاحسین ...

موضوعات: حدیث عشق  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-07-25] [ 03:56:00 ب.ظ ]

چرا شهیدقداست دارد؟ ...

 

چون شهید کسی است که روح بزرگ دارد،روحی که هدف مقدس دارد،کسی است

که درراه عقیده کشته شده است،کسی است که برای خودش کارنکرده است،

کسی است که درراه حق وحقیقت وفضیلت قدم برداشته است.شهید به خون خودش ارزش می دهد

همانطور که مثلا یک نفربه ثروت خودش ارزش می دهدوآنرا درراه خیر مصرف می کند.

هیچکس به اندازه شهداءبه بشریت خدمت نکرده است؛چون آنها هستند که راه را

برای دیگران بازمی کنند وبرای بشر آزادی رابه هدیه می آوردند،آنها هستند

که برای بشرمحیط عدالت بوجودآوردند،که دانشمند به کاردانش مشغول باشد،

مخترع باخیال راحت به اختراع خودش مشغول شود.

(شهید مرتضی مطهری،حماسه حسینیج2،صص144-145)

موضوعات: حدیث عشق  لینک ثابت
 [ 02:54:00 ب.ظ ]

امام سجاد (علیه السلام) در قیام خونین کربلا ...

 

حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) حماسه بزرگی در روز عاشورا و در زمین کربلا خلق نمود و

امام سجاد (علیه السلام) این حادثه تاریخی را از قید زمان و مکان رها نمود و شعار ‘کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا’ را جاودانه ساخت.
نقش امام سجاد (علیه السلام) در واقعه عاشورا

حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) حماسه بزرگی در روز عاشورا و در زمین کربلا خلق نمود و امام سجاد (علیه السلام) این حادثه تاریخی را از قید زمان و مکان رها نمود و شعار ‘کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا’ را جاودانه ساخت.

علی بن الحسین (علیهما السلام) در واقعه کربلا همراه پدرش بود و در آن هنگام از عمر شریفش 23 سال می گذشت.

امام سجاد (علیه السلام) در قیام خونین کربلا مدت کوتاهی - بنا به مشیت الهی - بیمار بود و پس از بهبودی، مدت 35 سال امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید. این که برخی این امام همام را دائم المریض معرفی کرده اند تا آنجا که در اذهان عوام این قضیه مانده است، در حقیقت نسبت به امام چهارم (علیه السلام) و فداکاری های ایشان بی توجهی کرده اند.

حضرت امام سجاد (علیه السلام) با مواضع خاص با توجه به شرایط خاص زمان خود این هدف امام را محافظت نمود و استمرار مسیر هدایت را با امامت استوار نمود و تمام اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) را در دوره اسارت و پس از آن تبیین نمود.

موضوعات: مناسبتها  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-07-24] [ 10:12:00 ق.ظ ]

خطبه های آتشین امام سجادعلیه السلام ...

خطبه‌های آتشین

امام سجاد(علیه السلام)برای روشنگری مردم و تبیین معارف حقه و پرده‌برداری از چهره منفور بنی‌امیه خطبه‌هایی ایراد فرمودند که اهم آنها از این قرار است:

* خطبه کوفه

امام چهارم(علیه السلام)به جمعیتی که برای تماشای اسیران آمده بودند اشاره کرد که ساکت شوند. همه سکوت کردند، آنگاه پس از ستایش خدای متعال خود را معرفی فرمود و با سخنان کوتاه و جانگداز در آن محیط اختناق و ارعاب، طوفانی به پاکرد.

خطبه امام(علیه السلام)چنان در عمق روح و جان مردم نفوذ کرد که ناگهان از هر سو صدای شیون و ندای ندامت بلند شد و مردم همگی از آن حضرت اعلام حمایت نمودند و از دشمنان آنان برائت جستند.

*خطبه شام

مردم شام در اثر تبلیغات 40 ساله معاویه شناخت صحیحی از اسلام و خاندان نبوت(علیه السلام)نداشتند. امام سجاد(علیه السلام)با کلام خود در مجلس یزید و در مقر حکومت اموی غوغایی ایجاد کرد و در میان اقشار مختلف مردم چنان تحولی به وجود آورد که یزید از ترس شورش مردم، به موذن دستور داد تا اذان بگوید اما با ادامه سخنان امام(علیه السلام)فشار افکار عمومی بر یزید اوج گرفت و او مجبور شد بر خلاف مواضع قاطع قبلی، خود را تبرئه کند و مسوولیت فاجعه کربلا را به گردن ابن زیاد بیاندازد.

* خطبه مدینه

هنگامی که کاروان امام(علیه السلام)به نزدیکی مدینه رسید مردم مطلع شده و به استقبال آنها آمدند. امام سجاد(علیه السلام)در میان آنها خطبه شورانگیزی ایراد فرمود و در ضمن آن صحنه جانگداز عاشورا و جنایات بنی امیه را بازگو کردند و با بیانات روشنگرانه خود پرده از حکومت جائر یزید برداشتند و اذهان مردم مدینه را نسبت به بنی‌امیه آگاه کردند و این زمینه‌ای شد که بسیاری از قیام‌ها بر علیه امویان در مدینه شکل بگیرد.

دوم: تبیین معارف حقه و مبارزه در قالب دعا

امام زین العابدین(علیه السلام)در محیطی که ارعاب و اختناق حاکم بود مباحث سیاسی و اصول اعتقادی را در قالب دعا بیان می‌فرمود که مهم‌ترین آنها مساله امامت و رهبری حقیقی جامعه اسلامی و غصب و تصاحب آن توسط حکام جور بود.

سوم: برخورد و مبارزه با علمای درباری

اینان کسانی بودند که فکر و ذهن، مردم را به سوی بنی‌امیه جهت می‌دادند و آنان را با وضعی که بنی‌امیه خواستار آن بودند تا در جامعه حاکم باشد، عادت می‌دادند و افکار ناشایست و فرهنگ نادرست اموی را در قالب اسلام به خورد مردم می‌دادند.

 

به عنوان مثال برخورد شدید امام(علیه السلام)با ‘محمد بن مسلم زهری’ محدث برجسته درباری است.

 

موضوعات: مناسبتها  لینک ثابت
 [ 10:05:00 ق.ظ ]